24 Mart 2014 Pazartesi

Ruhi Mücerret



Çok sevdim ben bu kitabı.Elimde bir kalem bir sürü cümleyi not alayım istedim.Bu cümleyi unutmamalıyım dediğim bir sürü cümle oldu.Sonra bir baktım neredeyse tüm kitabı bir yerlere not almam gerekiyor:)

Kitapta olanlar çok olağandışı ve akıcı bir dille yazılmış.O kadar akıllıca yorumlar var ki ve yine o kadar güzel alıntılar yapılmış ki.

Kitabın tek eksiği sonunu beğenmemiş olmam.Ki bence eserin en önemli yeri sonudur.

Harika bir film olur, harika bir kitap olur uzun uzun karakter anlatılır, geçmişine inilir ,konu da güzeldir ama sonra ne olur sonu çırpıştırılıverilir.O kitap ya da film de benim için o an biter.Bu hayalkırıklığına uğramamak için kitapları almadan önce sonuna göz atarım:)
Ama bu kitap sonunu beğenmememe rağmen anlatımı ve alıntıları sebebiyle mutlaka okunmalı kategorisine girdi.


"100 yıllık plan yapabilirsin, fakat bir saniye sonrasını bilemezsin."

"Ölmek, yan gelip yatarak yapabileceğim kolay bir iş."

"Birinin karşısında fazla alttan alırsan, er geç ondan gıcık kaparsın."

"Zevk sahibi olmak , nelerin hoşumuza gittiğiyle alakalı değildir.Zevklerimizi araştırarak edinir, tarzımızı düşünerek oluştururuz."

"Zayıflamanın sırrı karnı içeri çekmektir.Zenginliğin sırrı , son 100'lüğü bahşiş olarak vermektir.Gençliğin sırrı ise yaşın hakkında yalan söylemektir."

"Bahse girerim, beni sevmekte zorlanmayacaksınız kıymetli okur.Zira ,sizden önce öleceğimi biliyorsunuz."

"Uzun yaşamanızı neye bağlıyorsunuz? Henüz ölmemiş olmama."

Daha bunlar gibi yüzlerce not alınası cümle, paragraf var.Mutlaka okumalısınız.Ben kendi kitabımı ilerde kızım da okusun diye saklıyorum;)



Hiç yorum yok:

Hakkımda

Bir anne, bir baba ve bir de çocuk.Aşk dolu, neşeli ve eğlenceli bir hayat umuduyla..