4 Mart 2015 Çarşamba

Annemin keki


Annem yemek konusunda çok pratik bir insandır.Bir tarifi anneme hevesle anlatırken ilk başta "çok kolay anne" demezsem ilgisini çekmez:)Uzun ,zor ve uğraştırıcı tariflerle hiç işi olmaz.

Sağlıklı beslenmeye benim kadar takıktır.Kardeşim ve ben her akşam yemekten bir saat sonra yarımşar kilo süt, sütten bir saat kadar sonra da yarım kiloluk bardaklarımızla taze sıkılmış portakal,mandalina, greyfurt karışımı içerdik.Süt asla kutu süt olmazdı ve meyve suyu da sıkılır sıkılmaz içilirdi.Üniversiteye gittiğim yıla kadar bu rutin bozulmadı.

Dengeli beslenmeye dikkat ederdi.Ispanak yaptığı gün pirzola da yapardı mesela.En sevmediğim ıspanağı yemezsem en sevdiğim pirzolaya ulaşamazdım:)))) Evde ne yemek varsa o yenilirdi."Yemeği beğenmedim patates kızartayım,yumurta kırayım" gibi bir seçeneğimiz olmazdı.

Ve annemin klasik tarifleri vardır.Ben mesela aynı keki üç kere yapsam sıkıntı basar, annemse kek dediğiniz anda hep aynı keki yapar.Annemin bu kekin hamurunu ikiye ayırıp yarısına kakao katarak genelde iki renkli olarak pişirir.Ben de bu sebeple yaparken üç çeşit yaptım.Bir kısmı sade, bir kısmı iki renkli ve bir kısmı da kakaolu :)

Malzemeler :

3 yumurta

1.5 su bardağı şeker

1 su bardağı süt(kaynar)

2/3 su bardağı yağ

3-3,5 su bardağı un

Kabartma tozu ve vanilya

Sütün kaynamış olması ve sıcakken eklenmesi çok önemli.Böylece kek uzun süre bayatlamıyor.Sütü yumurtayı çırparken eklerseniz süt sıcaklığıyla yumurtayı pişirmez;) Yağ bizde her zaman zeytinyağı ya da tereyağıdır.1 bardak denildiği için ben zeytinyağı ile yaptım.

Başka da bir püf noktası yok.Ben kekleri soğuk fırında kafama göre derecelerde pişiriyorum.İlk 20 dk kapağı açmıyorum sonrasında da kürdan testi ile pişip pişmediğini anlıyorum.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Hakkımda

Bir anne, bir baba ve bir de çocuk.Aşk dolu, neşeli ve eğlenceli bir hayat umuduyla..