2 Haziran 2020 Salı

İyilik bir tür sihirdir.


Benim Duru'm iki kardeşe alışma sürecinde oldukça yol katetti. Kendi odasında uyumaya geri döndü,korkuları bitti, sabah okula olay çıkarmadan gidiyor. Ona özel zaman ayırıyorum, onu herşeyden çok seviyorum ve bunun yeterli olmasını umuyordum. Oluyor sanırım.Çok şükür.

Kızımın izlediği çizgi filmlerde sihir, büyü gibi şeyler var. Ona çok daha küçükken bunların gerçek olmadığını anlatmıştım.Sihirli değnekler de yok , uçan küçük sihirli atlar da yok. Ben de isterdim olmasını ama maalesef.

Bu tip şeylerin dışında büyük insanların inandığı büyücü, hacı hoca, falcı gibi şeylerden de medet ummam.Böyle şeylere inanan insanlar bir anda gözümde değer kaybeder hatta. Para verip kahve falı baktırmışlığım yoktur, falıma bakan arkadaşlarımı da hep gülerek dinlerim. Yarın öleceksin deseler bile ciddiye almam.

Benim annem de beni böyle yetiştirdi, ben de kızımı yetiştiriyorum. Ama ben de bazı gizemli, doğaüstü, gözle görülemeyen şeylere inanıyorum aslında. Ben iyiliğin ve kötülüğün sihrine inanıyorum.

İyilik yaparsan bir yerlerde karşına mutlaka iyi şeyler çıkıyor. O iyilik de, kötülük de bir yerlerden sana dönüyor. Hiç bir şey dönmese bile o an hissettiğin iç huzuru her şeye değer aslında.



Bir kaç gün önce Duru'nun bir arkadaşı bahçede oynarken yukarı çıkıp iki kek getirdi. Onlar üç kız oynuyorlardı ama bu küçük kız Duru'yu daha çok seviyor olacak ki sadece iki kekle indi. Üçüncü kız hemen durumu farketti ve "bari benim yanımda yemeyin" dedi. Çok şükür ki olay sırasında oradaydım ve hemen Duru'ya seslendim "kekini ikiye böl yarısını Zeynep'e ver" dedim.

Dedim ama vereceğine de hiç ihtimal vermiyorum ve çok üzülüyorum. Kek getirilmeyen o küçük kız o an sanki benmişim gibi üzülüyorum.Ama Duru beni çok şaşırtıyor hemen kekini ikiye bölüp arkadaşına veriyor.

Sonra kek getiren küçük kız da yanıma gelip paketi açamadığından benden yardım istedi. Aldım paketi açarken kek pat diye yere düştü mü! Hem de kağıtlı kısmından değil yenecek bölümü yere değdi.

Sırtımdan ter indi küçük kız olay çıkaracak, kekimi düşürdün diye ağlayacak diye. Ama yavru "üfleyip yerim" dedi.Ben itiraz edemeden de kekini yemeye başladı.

Eve gittiğimizde Duru'ya bu kek düşme olayının küçük kızın arkadaşına kek getirmeyi düşünmediği için olmuş olabileceğini söyledim.Benim sakarlığımdan değil yani:P


Gerçekten de böyle inanıyorum ben. Hayatın sihirli olduğuna, iyi ve kötü herşeyin bir gün gelip bizi bulacağına. Büyük konuşmamak ve kimseyi kınamamak gerektiğine de inanıyorum. Her asla yapmam dediğini yapar mı bir insan ya:)) Her tükürdüğünü yalar mı:)




Hiç yorum yok:

Hakkımda

Bir anne, bir baba ve bir de çocuk.Aşk dolu, neşeli ve eğlenceli bir hayat umuduyla..