6 Eylül 2014 Cumartesi

Madam Tussaud Müzesi

Bugünkü Amsterdam yazımız başlıktan da anladığınız üzere 'Madam Tussaud müzesi'.Gezilebilecek en eğlenceli müze! Bu müzeyi gezerken yanınıza almanız gereken en önemli şey ise " fotoğraf makinanız "..:)

Yazı bol fotoğraflı ama inanın belki yüz fotoğrafı eledim:) Bu elenmiş hali :))


Otelimizden Dam Meydanı'na giden yol üzerinde çekildi bu fotoğraf.Bu yolda çok sık patates yedik, yürüdük ve bol bol fotoğraf çektirdik.Duru'nun yüz ifadesi de ergenliğe girmiş olmasından sanıyorum :)


Dam meydanındaki büyük alışveriş merkezi Bijenkorf.En ünlü markalardan daha sıradan markalara kadar çok geniş bir yelpazesi olan süper tarihi bir binada bulunan bu alışveriş merkezinde indirimli bir sürü ürün vardı.Cath Kidston marka çantalarda %50 indirim vardı mesela.Ama Euro üzerinden hesap yapa yapa kendime hiç bir şey almadım:)"Yok ya bir çantaya bu para verilir mi, deri bile değil:)" Ama sonra Duru oyuncak bir tavşanı{uyduruk pelüş oyuncak} çok beğendi o da Türk parası ile 90 TL oluyordu yine de onu aldık:)) Alışveriş merkezinin üstünde 2 pizza bir brokoli çorbası içtik 120 TL de oraya verdik:)



Duru yine triplerde:) Hanımefendinin kucakta gezdiği iki günün ilk günü.Taşıyor ve de yaranamıyoruz kendisine:)) Arkada görünen bina Madam Tussaud müzesi.



Dört meydandan bahsetmiştim daha önce.İşte ilki ; Dam Meydanı.Meydanda bulunan tarihi binalardan fotoğraflar var aşağıda.Kraliyet sarayı , Bijenkorf ve bir bina daha.Haha harika bir rehber olur benden:))




Madam Tussaud müzesi girişinde Amerikan Başkanı ile çekilmiş bir fotomuz var.Onu ayrıca ödeme yapıp alıyorsunuz eğer isterseniz.İçerde herkes heykellerle birbirinden ilginç fotoğraflar çektiriyor.Mizansenler de ona göre hazırlanmış ki zaten aşağıda göreceksiniz:))


Anne Frank ve Duru:) Amsterdam Anne Frank 'in ailesiyle yıllarca saklandığı evin bulunduğu şehir.Şimdilerde müze haline getirilen o eve biz gitmedik.Yıllar önce Anne Frank'in günlüğünü okumuş ve çok etkilenmiştim.O evi görmeye dayanamayacağımı düşündüm.Ağlama durumunu biliyorsunuz:) Kızıma kısaca hikayesini anlattım.Anne Frank'in Amsterdam 'da çok yerde fotoğrafları , çizimleri var , Duru tümünü tanıyıp 'En Fırenk ,En Fırenk' diyordu.Kızım büyüdüğünde dünyanın daha yaşanabilir, daha az vahşi bir yer olmasını diliyorum.


Lady Di ve ben.Nasıl kısa, nasıl esmer çıkmışım yanında ya. Kara kuru bir Türk kızı ile İngiltere Prensesi:))


:) Bu pozun intikamı bir sonraki fotoda.Jennnifer, koca poposu ve kocam:)


George ve ben :) Boyum kısa kalıyor diye George bana hayran hayran bakıyor gibi görünecekken maalesef arkada birini kesiyor gibi görünüyor ama aslında biz baş başa çay içiyoruz:)) Fotoyu kocam çekti gerçi :P


ET ve ben bisikletimizle havalanmadan hemen önce:)



Duru ve yeşil prenses:)


Kocam ve James Bond.Murat'ın yüz ifadesine bayıldım:)


Ve Gandhi ve kocam da bu yazının son fotoğrafı olsun.Kemal Kılıçdaroğlu ve kocam da olabilir tabi:)) Bir Jennifer'ın yanındaki yüz ifadesine bir bu adamın yanındaki yüz ifadesine bakın:)))



Madam Tussaud müzesinin ıphone fotolarından yapılmış bir kolajla ayrı bir yazı olarak yayınlamayı düşünüyorum.Yani o kadar çok foto var ki:))

Amsterdam'a gidildiğinde atlanmaması gereken bir müze bence.Eğlenceli vakit geçireceğiniz, bir sürü anı fotoğrafınızın olacağı bir müze.

Komik bir anıyla da yazıyı bitireyim.Müzeye tek gelmiş Hintli bir genç vardı bir kaç kez rica etti fotosunu çektik eşimle.Hep selfie hep selfie nereye kadar di mi? Neyse o mankenlerden birinin yanına gitmiş başka bir turist de onun fotoğrafını çekerken Duru da gidip onun yanında dikildi.Bacağına tutunup poz verdi.Adamı da manken sandı yani:)) Adam kıpırdayınca da korkup kaçtı:)) Adam, fotoyu çeken turist, ben ve Murat gülmekten öldük:))

Hiç yorum yok:

Hakkımda

Bir anne, bir baba ve bir de çocuk.Aşk dolu, neşeli ve eğlenceli bir hayat umuduyla..