4 Ekim 2014 Cumartesi

Bayram


Bu bayram eşimin memleketine gitmek istiyoruz. Kayınvalidem, kayınpeder ve biz.Araba ile dura dura, geze geze.Çok heyecanlı!

Eşimin memleketi demek de çok garip geliyor, sanki bir Fransızla evliyim:P Ama illa sorarlar "memleket neresi?" diye.Sanki Çorum'un , Siirt'ten, Erzurum'un Ankara'dan bir farkı var:) Sanki çok önemli.Ki bu "memleket neresi" sorusu benim için her zaman cevaplaması zor bir soru olmuştur.Nerelisin dendiğinde hep bir duralarım.Annem Erzurumlu, babam Kahramanmaraşlı,ben Adana doğumluyum.Kendimi Adanalı hissediyorum ama babam K.Maraşlı olduğumda ısrarcı,oysa Erzurum'u daha çok seviyorum:)

Eşimin anne ve babası Amasyalı, bu sayede Karadeniz bölgesini de kattığımız gen haritası ile tatlı kızımız D. nerelisin dendiğinde benden daha uzun süre düşünecek cevap vermeden önce:))

Bayramlarda kocaman ailelere özenmişimdir hep.Biz anneannelerden de babaannelerden de uzakta büyüdüğümüz için hep küçük bir aileydik.

K.Maraş'a ya da Erzurum'a gittiğimizde bizden mutlusu olmazdı.Özellikle yaz tatilinde Erzurum'da geçirdiğimiz iki ay benim hayatımın en güzel günleriydi.Dayımın ve teyzemin oğluyla beraber kudurur, kızlarına ablalık ederdim.2 yaşından ilkokul 3'e gittiğim seneye kadar Erzurum'da yaşadık biz , kuzenlerimle beraber büyüdüm yani.O yüzden kuzenden çok kardeş gibi hissediyorum onları.

Babamın işleri, bizim okulumuz yüzünden her istediğimizde  ziyarete  gidemezdik. Dolayısıyla bütün kutlamalarımız küçük olurdu ama özellikle annem,babam ve kardeşimle kutladığımız bayramlar pek bir yalnız hissettirirdi.

Şimdilerde ise bayramlar iyiden iyiye tatil oldu bizim için.Yıllardır hep bir yerlere gitme fırsatı olarak kullandık bayram tatillerini.Bundan dolayı pişman da değilim ama klasik bir bayram kutlaması da fena olmaz diye düşünüyorum.Duru'nun da hatıralarında babasının kuzenleriyle geçireceği bir bayramı olmasını isterim.

Bayramların birleştirici, neşe veren havasına bayılıyorum.İş yerinde oda oda dolaşıp iyi bayramlar dilemeyi, çıkarken birbirini gören herkesin birbirine kocaman gülümsemesini, tatil olmasını ,bayramda komşu komşu gezmeyi{ben hiç gezmesem de} çok seviyorum.

Yukarıdaki fotoğraftaki Duru'ya bakmak da beni çok mutlu hissettiriyor.Benim asıl bayramım kızımın sağlıklı ve mutlu  olması, sağlıkla büyümesi.Yüzündeki o büyük adam gülümsemesini, elini yanağına koymuş olmasını , bir bebekten çok bir çocuk gibi görünüyor olmasını mutlulukla, aşkla seyrediyorum.

Yeni maceralarda görüşmek üzere herkese iyi bayramlar!


Hiç yorum yok:

Hakkımda

Bir anne, bir baba ve bir de çocuk.Aşk dolu, neşeli ve eğlenceli bir hayat umuduyla..