14 Ocak 2015 Çarşamba

Bay Mercedes


Stephen King her zaman çok iyidir.Ne zaman bir kitabını görsem heyecanlanırım.Bazen çok sıradan bir olayı, bazen çok acayip bir konuyu ama her şekilde sürükleyici bir şekilde yazar.Onun kitaplarında her an her şey olabilir ama yazar olan bu "her şeyi" bir şekilde mantık çerçevesine oturtmayı başarır.Kitapların sonu havada kalmaz ve genelde mutlu bir son olur.İyiler kazanır , kötüler de belasını bulur.

Kitap bittiğinde kafanız karışık, içiniz ise huzurludur.Ama onun kitaplarının , cümlelerinin insanı yoran bir tarafı da var.Okumak emek istiyor, konu sürükleyici, üslubu kesinlikle su gibi akıyor ama cümlelerin yapısı, kelimeler bir şekilde  dikkat istiyor.Ve kitap bittikten sonra da insanı kalakalmış, düşünen bir ruh halinde bırakıyor.Kitaptan izlerle, düşüncelerle yaşıyorsun bir süre.Ah bunu tam anlatamadım sanırım.

Stephen King'in tüm kitaplarını okumadıysam bu yüzdendir.Bir kaç kitabını üst üste okumak gözümün almadığı bir şey.Araya serpiştiriyorum çünkü benim iki Stephen kitabı arasına en az iki kitap boşluk koymam lazım.

Bu kitabı da beni hiç hayalkırıklığına uğratmadı.Kayseri yolunda okumaya başladım ve Adana'ya dönerken de bitirdim.O kadar gezmenin tozmanın içinde dahi bulduğum her arada okumuş ve bitirmiş olmamdan da kitabı ne çok sevdiğimi anlayabilirsiniz.

2015'in ilk kitabı olan 'Bay Mercedes' iş bulma kuyruğundaki insanları çaldığı Mercedes marka arabayla ezen ve yakalanmadan kaçan bir ruh hastasının o yıllarda davaya bakan sonrasında da emekliye ayrılmış ve çok sıkılan bir polise mektup yazmasıyla başlıyor.

Polis, eşinden ayrılmış ve emekli olduktan sonra o kadar sıkılmış ki sık sık intiharı düşünüyor, katilimizin amacı da zaten onun intihar etmesini sağlamak.Ama işler beklendiği gibi gelişmiyor ve bu davayı çözmek polisimizin hayatına anlam katıyor.Bir araştırma başlatıyor, geçmişte yürüttüğü soruşturmayı artık emekli olduğu için illegal bir biçimde yeniden başlatıyor ve bu arada pek çok yeni macera yaşıyor hatta aşık bile oluyor.

Katil ise iki işte birden çalışan, bilgisayarlardan anlayan, kendine çok fazla güvenen, annesiyle garip bir anne-oğul ilişkisi olan genç bir adam.Hayatının amacı olabildiğince çok insanı öldürdüğü bir yeni katliam.

Karakterler o kadar hoş ki.Her birine ayrı ayrı hayran olmamak elde değil.Polisin  bahçıvanı ile Mercedesi çalınan kadının teyzesinin kızı benim favorilerimdi.

Bu kitabı çok sevdim, kitaplığımın Stephen King köşesine zevkle ekledim.Size de hararetle tavsiye ediyorum.

Bu arada okuduğum ve saklayamayacağım kitapları elden çıkarmak için açtığım kitap satış bloğum da  : BURADA.

1 yorum:

deeptone dedi ki...

ne şanslı kitap işteee yaaaa bayan mersedesin elindeeee :)

Hakkımda

Bir anne, bir baba ve bir de çocuk.Aşk dolu, neşeli ve eğlenceli bir hayat umuduyla..