28 Ocak 2015 Çarşamba

Clafoutis


Bu aralar sık sık yeni tarifler dener oldum.Yemek yapmayı oldum olası severim ama bir kaç haftadır içimdeki pişirme sevdası bir başka.

Cuma günü davet ettiğim misafirlerime yapabilirim diye düşündüğüm için denemek amaçlı kayınpederimin akşam bize geldiği bir gün bu tatlıyı yaptım.Fırına girmeden önceki hali üstteki fotoğraf, fırından çıkmış hali de işte bu:







Tarif bu siteden.Marketten aldığım dondurulmuş vişnelerle yaptım ben ama başka meyvelerle de yapılabiliyormuş.

Bu tatlı beni pratikliği ile tam kalbimden vurdu.Kayınpederim gelmeden hemen önce yapıverdik.Duru sağolsun hamuru karıştırma konusunda çok yardımcı oluyor:)

Biz yemeğimizi yerken pişti ve ben de yemek sonrası sıcak sıcak tatlı servisi yaptım.{Bir daha yaparken üzerine biraz da pudra şekeri serpmeyi not ettim.}

Pudra şekeri serpmediğim için tadı biraz az olmuştu ama buna rağmen eşim üç dilim yedi.Murat çok zor beğenen biridir ve benim mutfak ölçütümdür.Bir tarifi Murat beğendiyse bizim evde sık sık yapılır.Beğenmediyse onun seyahatte olduğu zamanlarda yaparız:P

Dolayısıyla bundan sonra bu şipşak tarifi daha sık ve daha farklı meyvelerle tekrar tekrar yapmayı planlıyorum.



5 yorum:

MM. dedi ki...

benim de isviçredeyken sıkça yaptığım/hazır aldığım bir tatlıydı, kayısılı quark'lı versiyonunu çok severim özellikle, bir dahakine dolapta iyice soğutulmuş servis etmeyi dene, o şekilde daha da mükemmel oluyor:)

firdevs dedi ki...

Bunu denemeliyim !

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Ayni gün denedim,aslinda süt dilimi yapacaktim,o kaldi,bunu yaptim,cok nefis oldu ama benimkisi cok ince oldu,aklimda senin fotografinda daha kalindi diye kalmisti,neden böyle diye düsünürken baktim sanirim seninkiside ince dimi?Bir dahaki sefer azicik karbonat atmayi düsünüyorum,birde Ouark peyniriyle yapmayi,ayni aksam bitti,en cok ben yedim sanirim:)Neyse paylasim güzel oldu,tarifin asli sahibinede gidip üye oldum oda süper oldu tesekkürler!(ismini daha evvel yazdinmi bilmiyorum:))

Öykücü dedi ki...

Ekin,
Avrupalıların tatlı anlayışı bana da çok uyuyor. Dolapta bekletme fikri çok iyi, ben de sıcak sıcak servis etmeye çalışıyordum :P

Öykücü dedi ki...

Firdevs,

Mutlaka dene ama apple crumble daha lezzetli oluyor.

Terazi Kızı,

Benim borcam daha küçük olduğundan daha kalın oldu belki.Ama benimki de çok kalın değil.apple crumble tarifini ben daha çok tuttum.

Çok sevgiler

Hakkımda

Bir anne, bir baba ve bir de çocuk.Aşk dolu, neşeli ve eğlenceli bir hayat umuduyla..