11 Mayıs 2015 Pazartesi

Kitap: Trendeki kız


Çok uzun süredir kitap yazısı yazmıyorum.Okuduğum kitaplar kadar çok birikti ki bir yerlerden başlayayım istedim.

Trendeki kız kitabını yabancı bir blogda görmüş merak etmiştim.Hemen aldım tabi.

Kitap kesinlikle güzeldi.Benim açımdan sonunu tahmin edebilmiş olmam dolayısıyla bir yerden sonra sürprizi kaçmasına rağmen güzeldi hatta.Ben beni şaşırtan kitapları daha çok seviyorum.Bu şaşırmama durumu da benim zekamdan değil yazarın açık vermesinden kaynaklanıyor ama neyse.

Alkolik bir kadın eski kocasına hala çok aşık.Boşanmayı atlatamamış.Ona acıyan bir arkadaşının evinde kalıyor ve işe gidip gelir gibi hergün trenle şehre iniyor tüm gün dolaşıp eve dönüyor.İşten çoktan kovulmuş ama ev arkadaşına bunu söyleyemediği için bu şekilde yaşıyor.

Trenle hergün geçtiği güzergah bir zamanlar kocasıyla oturduğu evin de hemen önü.Kocası onu aldattığı kadınla boşanır boşanmaz evlenmiş ve hemen de bir kız çocukları olmuş.Kahramanımızın çocuğu olmadığı ve bu evliliklerini bitiren sebep gibi de olduğu için bu duruma daha da çok üzülüyor.

Neyse tren güzergahında eski evinin yan tarafındaki evde bir kadın ve kocası dikkatini çekiyor.Ve onlara aklından isimler veriyor, onların ne iş yaptığı, nasıl bir ilişkileri olduğu ile ilgili hayaller kuruyor.Alkolik olduğu için genelde sarhoş ve gün içinde hatırlayamadığı zaman dilimleri oluyor.

Hikaye o hayaller kurduğu kadının öldürülmesi ve buna sarhoş kadının da bir şekilde dahil olması ile hız kazanıyor.Alkolik kadınımız, eski kocasının yeni karısı ve öldürülen kadının ağzından bölümler halinde anlatılan hikaye sürpriz bir şekilde bitiyor.



Hiç yorum yok:

Hakkımda

Bir anne, bir baba ve bir de çocuk.Aşk dolu, neşeli ve eğlenceli bir hayat umuduyla..