15 Şubat 2014 Cumartesi

Yemek




Yemek yapmayı da yemeyi de seviyorum.Ki yemek yapmaya çok geç başladım aslında.Lise yıllarında yaptığım yemek tanımına en yakın şey bol sucuklu,kaşarlı "yengen" di:) Üniversiteyi kazandığım sene kalacağım eve alışmam için annem de bir ay kadar benimle kaldı.Annem yemek yaparken salata falan soymak gibi yardımlarım oluyordu.Bir ayın sonunda eve dönmeden önce bana ' Evde yemek yapma kızım dışarda ye bence' dedi:))

İlk başlarda annemi dinledim ama sonrasında ev yemeklerini özlemeye başladığımı farkettim.Bir yeşil fasulye burnumda tütüyordu mesela.Ki ben hiç ev yemeği sevmezdim.Annem beslenmemize çok önem verir evde yemek yememiz için ısrar eder mutlaka tencere yemeği pişirirdi.Buna rağmen akşam menüde sebze yemeği varsa mesela o gün benim için kötü bir gün olurdu.

Ama nasıl olmuşsa kendimi bir yeşil fasulye olsa da yesem durumunda bulmuştum:) Annemden telefonla aldığım tarifle ilk yemeğimi yaptım.

-"Eti rengi değişene kadar kavur" telefonu kapat koş
-Rengi değişti anne şimdi ?
-"Soğanı at pembeleşene kadar kavur "
-Pembe?

Sonuçta inanmazsınız{mucize} gerçekten lezzetli bir fasulye yapıp ekmeği bana bana yedim:) Ya da o kadar acıklı durumdaydım ki o yemek bana lezzetli gelmişti :P

O gün bugün yemek yapmayı çok seviyorum.Ve kesinlikle daha iyiyim.{gerçekten!}

Yukarıdaki fotoğraf da kayınvalidemleri ağırladığım bir davetten.Çok hızlı planlanmış, pişirilmiş yemeklerden oluşan salatalı, börekli, pilavlı bir menü.Derin dondurucu sağolsun:)

Akşam yemeği davetlerimi -çalışıyor olduğum ve haftasonlarını kendime ayırmak istediğim için - genelde haftaiçi yapıyorum.İşten gelip bir iki saat içinde davet vermek için bir takım püf noktalarım var elbette.

Bu blog kızım için biliyorsunuz ama o büyüyüp kendi davet vermeye başlayana kadar belki oradan birilerine de yardımı olur.Olursa ne mutlu bana olmazsa da dinle kızım;

1.Menüyü önceden belirle.Ne yapacağını bilmek işleri hızlandırır, önceden alışverişi yapıp son dakikada unutulmuş bir malzeme yüzünden sinir krizi geçirmezsin.

Birbiriyle uyumlu yemekler önemlidir .Et yemeği, pilavı, salatası, sebzesi ile dengeli bir menü olmalı.Makarna ile bulgur pilavı aynı menü için uygun olmaz mesela.

2.Menüye göre malzemeleri hazırla.

3.Vaktin olduğunda dondurucuya koymak için közlenmiş patlıcan, sarılmış börek, ayıklanmış fasulye, haşlanmış kurufasulye ve nohut hazırla.

Hadi bakalım

Hiç yorum yok:

Hakkımda

Bir anne, bir baba ve bir de çocuk.Aşk dolu, neşeli ve eğlenceli bir hayat umuduyla..