13 Kasım 2014 Perşembe

Buzdolabı


Son bir kaç gündür oldukça yoruldum.Çünkü buzdolabımız bozuldu.Bir evde buzdolabı bozulması çok ciddi bir sıkıntı sayın okur.Hele de evde küçük bir çocuk varsa.

Bu buzdolabı evliliğimizin ilk yıllarında da bozulmuştu.Hem de yazın ortasında hem de cuma akşamı.Servislerin haftasonu tatiline denk gelmiş, 50 derece sıcakta buzdolapsız rezil olmuştuk.Genel müdürlüğü aramıştık,servisi zorla getirtmiştik.Tamir ettik dedikleri dolap bir hafta sonra bu kez pazar sabahı yine bozulmuştu.Daha garantimiz devam ediyor olduğu için buzdolabı gitmiş gelmiş, anakartı değişmişti.Meğer problem termostatdaymış ama bu uzun bir git gel sürecinden sonra anlaşılmıştı.Dolaptaki yiyecekleri bir kayınvalideme bir eve taşıyıp durmuştum.

İstanbuldan döndükten sonraki pazartesi dolabı bir açtık ki dondurucudaki etler çözülmüş,suları akmış.Hemen servise mail attık, o gün gelen giden olmayınca servisi telefonla aradık ve sonuçta iki koca gün servis gelmedi.Tüm dolabın içini bakıcımıza verdik.Çünkü etleri pişirmiş olsak bile iki tüm gün dolapsız dayanmaları mümkün değildi.Evde peynir, et, süt,yoğurt namına hiç bir şey kalmadı.Kalan tek şey pis ve keskin bir koku oldu.

Üçüncü gün Arçelik servisi gelsin diye bu kez genel müdürlüğü ben aradım.Ve zehirlenirsek Arçelik'e dava açacağımızı, dolapta bozulan ürünlerle ilgili de maddi tazminat davası açacağımızı söyledim.Küçük bir kızımızın olduğunu ,süt içemediğini, pişirdiğimiz yemekleri ertesi güne dahi saklayamadığımızı anlattım.Bu telefon etkili oldu servis geldi ve dolabın motorunun yandığını söyledi.Tamir için 450 TL fiyat verilince yeni bir dolap almaya karar verdik.

Arçelik'e gıcık olduğumuz için Vestel'e gittik,hiç bir ürünü beğenmedik.Samsung, Siemens gibi markalarda da servis problemi yaşamaktan korktuk.Sonuçta eve giderken gördüğümüz bir Arçelik bayisinden yeni bir buzdolabı aldık:)) Ayol servis üç gün gelmemiş biz yine servisi var diye Arçelik alıyoruz:))

Eskisini getir yenisini götür kampanyasından yararlandık kocaman bir dolap aldık.Çok beğendim.Dolap en geç diye söyledikleri saatten yaklaşık dört saat sonra geldi ama neyse ki evde bozulacak bir şey kalmamıştı:) Dolabı karbonatlı suyla sildim, gidip kocaman bir market alışverişi yaptık , her şeyi silip yerleştirdim ve yatıp uyuduk.

Sabah kalktım akşam hazırladığım kahvaltıyı çantama koydum ve dolabın kapağını kapattım.Dolaptan korkunç bir ses geldi:)) Börghhhhhh diye bağırıyor resmen dolabımız.Ay ne canım sıkıldı anlatamam.Sonra işte gün içinde bir kaç kez daha uçak kalkarmış gibi ses çıkardığı görülen bir günlük dolabımız için Arçelik servisini çağırdık.E tabi gelmediler:)) E tabi hala bekliyoruz:)

Çok mutluyum anlayacağınız:)

Tüketici için ürün servis bu kadar önemliyken Arçelik'in giderek servis kalitesini düşürüyor olmasını anlamıyorum.Yetişmiyorsa yeni servisler aç.Elemanlarını iyi yetiştir tek seferde sorunu çözsün.Bizim buzdolabı ilk bozulduğunda servisin acemiliğinden anakartı değişmişti ve sadece termostat bozukmuş.Bunun Arçelik'e bir maliyeti yok mu?

Çamaşır makinası da buzdolabıyla aynı gün su akıtınca servis gelmişken ona da baksın dedim.Adam bakmış sorun yok demiş.Eve gittim buzdolabının alttaki tahliye bölümünü açtım baktım içine bir nazar boncuğu sıkışmış.Ve servis o bölümü hiç açmamış bile.

Ara eleman yetişmiyor.Herkes mühendis ve bir çoğu işsiz ya da üç kuruşa çalışıyor.Oysa teknik eleman olsa hem iş bulacak hem de piyasadaki sorun çözülecek.Bu devlet eliyle düzeltilecek bir problem.Ama Arçelik , Vestel gibi firmalar da bu konuda kendi çözümlerini bulmalı.Koç grubunun bir çalışması var ama daha etkili daha hızlı bir çözüm olmalı sanki.

Avea ile yaşadığım callcenter problemini de başka bir yazıda anlatayım.Sinirlerim kaldırmıyor:)

4 yorum:

Adsız dedi ki...

gecmis olsun ...yeni almak daha iyi bir fikir , burdada durum ayni kullan bozulunca at .servisler ve parcalari nerdeyse yeniyle ayni fiyata..keske bosch markasina baksaydiniz biz 3 yil önce aldik öncekide bosch du cok memnunuz ...annemin de türkiyede tüm Beyaz esyalari bosch cok memnun...
ins saglikla güzel günlerde kullanin..
bahar

firdevs dedi ki...

12 yillik evliligimizde bu 4. Buzdolabi. Sorun bizde galiba. Yani aklima baska bi sey gelmiyor :))))) Esma dogmadan mutfak fayanslarini ve dolaplarini degistirelim dedik. Fayans ustasi bulana kadar ben dogum yaptim. Hastaneden cikip eve geldigimde beni bekleyen manzara harikaydi :) mutfak komple kirilmis , dolaplarda ne var ne yok salona gelmis her yer kirilan fayanslarin tozu pisi ve yemek bekleyen 3 cocuk :) o zaman nasil olduda cildirmadim hala sasarim :)))))

3. Dolabimizda mutfak insaati esnasinda mort. Yalniz 3. ye cok para vermistik gercekten cok uzuldum. Bu sefer ucuzunu alalim nasilsa iki gune bunuda bozariz dedim. Indesit marka uygun fiyatli bir dolap aldik geldik. Yalniz bizim mutfak kapisi dar oldugundan aldigimiz tum dolaplari :))))) pencereden sokuyoruz. Gayet rutin bir is bu yani :)))))))) Tabi pencereden sokarken dolap tepetaklak oluyor. Dolap normal yollardan gelince bile adamlar 4 saat calistirmayin diyorlar. Esime yarin calistiralim acele etme dedim. Soguk susuzluktan usanmis olan esim 4 saat yeter deyip fisi takti. Bari icini yarin yerlestirelim , icinin yeterli derereceye dusmesi lazim dedim ama esim yine dinlemedi . Sonuc : dolabin ici terleme yapiyor. Takir tukur sesler geliyor . Ve bende cok mutluyum :))))) Her dolabi acisimda canim sikilip sak diye kapatiyirum kapagi :)) Ve tipki dolabi degistirmeden onceki gibi " Bey gelsinde Darty'i arasin gelsin baksinlar " diyorum :)) Bunu bloga yazacaktim aslinda. Kopyala yapistir yapiim bari :))

sebotuna dedi ki...

artık almışşınız ama ben Siemens veya samsung öneririm, 10 senelik Siemens buzdolabım tık etmedi ama 10 senelik arcelık bulaşık makinem 4 kez arızalandı ve son demlerini yaşıyor:(

Öykücü dedi ki...

Bahar, Firdevs, Şebnem,

Buzdolabımdan şimdilik menunum.Ama keşke daha çok araştıracak fırsatım olsaydı.

Sevgiler.



Hakkımda

Bir anne, bir baba ve bir de çocuk.Aşk dolu, neşeli ve eğlenceli bir hayat umuduyla..